Forlænget weekend i Syd Norge - Dyreparken og Abra Havn #1

234231
En snu ræv…
255
‘Her – du må gerne få en tår’
273
Præcis sådan det føles at være i Dyreparken 🙂
291306
Behind the scenes i Hakkebakkeskoven filmstudio – med klatremus som guide
307308
Værkstedet – fuldstændig fantastisk og fascinerende at se, hvordan de har lavet filmen
316319
Så mange bittesmå detaljer!
320321324328336

Indlægget markeres som reklame, da vi var inviteret på tur

Som I nok vil opdage, når I bladrer indlægget igennem, så var der en grund til, at jeg delte indlægget fra vores tur til Syd Norge op i to…
Der er temmelig mange glimt, jeg gerne vil dele 😉
Fik du ikke set første indlæg, kan det læses lige her

Efter en skøn formiddag i Dyreparken og Kardemommeby, skulle vi på besøg i Hakkebakkeskoven Filmstudio – en ny forlystelse, der er åbnet i Dyreparken i år.

Med klatremus som guide blev vi ledt gennem flere forskellige ‘scener’ fra filmen, hvor vi blev meget klogere på, hvordan filmen er blevet til! Manner, jeg har den dybeste respekt for det hold, der har lavet filmen! Filmen er en stop motion film, hvilket betyder, at den er lavet af masser af billeder. Som regel ca. 24 billeder i sekundet, hvor figurerne rykkes en smule fra billede til billede!
Sikke en tålmodighed man skal have, for at lave sådan en film!

Her er nogle facts om filmen, som imponerede mig helt vildt:

Det tager 3 måneder at lave 1 dukke
De optog 2 minutters film på en uge
Der blev taget mere end 100.000 billeder til filmen
Det tog 3 år at lave filmen

377
På togtur rundt i Hakkebakkeskoven
383386389
Med skuespil og sang undervejs
400
En helt fortryllende oplevelse, som drengene (og vi) var tryllebundet af hele vejen

Derefter var vi på togtur gennem Hakkebakkeskoven. En oplevelse, der virkelig kan anbefales. Med dygtige skuespillere, god musik og masser af grin og indlevelse. Det er svært at gengive, hvor fed en oplevelse det er. Det skal bare prøves!

411
Når man har købt en ny ven for sine lommepenge
414
Abra Havn på afstand
429
Se lige en gennemført sørøverby!
433
To hjælpsomme brødre, der holder styr på mindstemand <3
434

Efter en helt fantastisk dag i Dyreparken, gik vi tilbage til Abra Havn, hvor vi spiste aftensmad, og gik en tur rundt i sørøverbyen, inden drengene blev puttet og A og jeg kunne sidde at nyde et glas rødvin, inden vi selv gik kolde 😉

003
Morgensol og legeplads i de fineste omgivelser
017
Solen skinner og regnen er blevet væk! Aaahhh
039052
Endnu en tur rundt i Kardemomme By – vi var nødt til at vende tilbage der til, især nu når solen var kommet
054055058065
180-text187
BLÅ himmel!
190

Efter morgenmad mandag pakkede vi bilen og hoppede ind i Dyreparken igen. Drengene ville gerne prøve kælkene igen og jeg ville gerne forbi Kardemomme By endnu en gang – fordi der er SÅ fint i solskin.

Regnen havde fået dryppet af om søndagen og solen skinnede skønt og varmede dejligt. Efter et par timer med grin og leg, snuppede vi en bænk og spiste lidt hurtig frokost, inden vi sagde ‘på gensyn’ til Dyreparken og kørte mod Kristiansand.

197
Kondi-typerne – landet i Kristiansand
203211219221232239246
Vi måtte også lige forbi vores yndlings-udkigspunkt, inden vi vendte næsen mod færgen
268
Det blæste helt vildt om mandagen, så jeg var temmelig nervøs for sejlturen hjem, men forsøgte, ikke at tænke på det…
269
Færgen der bringer dårlige minder frem….
272

Kristiansand er et besøg værd, at inden vi skulle være ved færgen 15.30 brugte vi et par timer på at lege på en legeplads ved lystbådehavnen og smutte en tur op til udkigspunktet, hvor der er den skønneste udsigt over by og vand.

Vinden var temmelig strid, så jeg brugte en del energi på at berolige mig selv inden sejlturen. Jeg er bare ikke vild med at sejle!
Heldigvis endte det med at gå så fint, så fint. Vi havde endnu en gang plads i buffetrestauranten ‘Catch me if you can’, og mens drengene smovsede og spillede iPad med blandt andet Nana‘s søde drenge, snakkede jeg med Nana og glemte helt at blive søsyg 😉
Det hjalp nok også, at vi havde medvind, så bølgerne føltes anderledes, end på vejen over.

3,5 time senere landede vi i Danmark igen og efter et par timers kørsel var vi tilbage, hvor vi kom fra. Ret nemt, må man sige!
Vi drømmer allerede om at vende tilbage til Syd Norge igen næste år. Vi har mange ting på vores ønskeseddel, vi gerne vil op at opleve og se udover Dyreparken. Der er så meget smuk natur og så mange steder, der er værd at besøge. Og så kan 3,5 times sejltur ikke holde os tilbage 😉

Hvis I har lyst til at læse tips og tricks til et besøg i Syd Norge og Dyreparken, kan I læse meget mere i dette indlæg, som jeg skrev sidste år (hvor der også er et hav af glimt med skønne minder og en lille (bitte) L med de fineste krøller 😉 )

Rigtig dejlig fredag og weekend derude!