Sommerlykkeglimt - i laveste gear

Sommerferiesjov: En rejse tilbage i tiden

171176160
Ret smukke omgivelser
159146144
Når det er ret spændende og lidt farligt, må man holde sammen som brødre <3
141140138131128124119110
En hat…
109104097
Hvis jeg havde levet dengang, havde mit telt set sådan her ud 😉
090089083248
1, 2, 3
250
Nuuuuu
238 234 230 223 218 212 203 200 194186 189-text
Lille dreng, stor ridderpølse 180 179

Den første uge af vores ferie skal bruges herhjemme, på lige det vi synes. Vi har snakket om at tage på endagsture rundt i Jylland, og se nogle af de mange ting, der er heromkring, men som vi ikke får udforsket til hverdag…

I går, da vi havde nydt en stille og rolig formiddag hjemme, med morgenmad, iPad-daseri og ‘ingenting’ pakkede vi drengene i bilen, sammen med en håndmad, og kørte af sted mod Spøttrup Borg.

Vi havde læst os frem til, at der i denne uge er Bispens Marked, med masser af boder og levendegørelse af ‘dengang’. Lige noget for os og drengene.

Vi landede midt i en bålbrise blandt masser af riddere, bønder, gøglere og spasmagere, og straks vi kom udenfor på pladsen, fik vi stukket en pind med karamelliseret honning i hånden. På et øjeblik blev vi sat både ned i tempo og tilbage i tid.

De næste 4 timer gik med at se borgen blive angrebet, søge ly for støvregnen, nyde den smukke natur, indsamle solstråler, kigge på boder med mjød og håndarbejde og inspicere borgen, gå op og ned af de smalle trapper, kigge ud af de små huller og gå ved voldgraven.

Jeg synes, det er ret sejt, at der er nogen, der bruger en uge af deres ferie på at flytte ind på borgen og sørge for, at vi bedre kan få et billede af alt det, der er sket engang for mange år siden.

Da vi tog derfra var vi ret afslappede og nød den smukke køretur hjem igen, med 3 glade drenge på bagsædet, der kiggede efter lastbiler og maskiner 🙂