På vej - første dag på eventyr

169199
Disney parade
203205-text
Det var magisk og medrivende for både små og store
209
Gotta love Toy Story <3
213215240243247248249250
Fin og gennemført restaurant – som alt andetimg_2506
Se lige de vinduer!
img_2507-textimg_2467-text

Endnu en magisk dag ventede for fødderne af os, bogstaveligt talt. At bo på 4. sal, med udsigt ud over pladsen foran indgangen til Disneyland var underholdende og fint. Med morgensol ind ad vinduerne og fortryllende musik fra højttalerne…

Ved morgenmaden stod Mickey Mouse klar til at lave løjer og drengene stillede gerne op til foto 😉 Derefter snakkede L ikke om andet en ‘Mice’ og pegede ham ud allevegne (Ja, han er afbilledet ret mange steder 😉 )
Efter morgenmadsbuffeten var vi mætte og klar til at indtage parken og se noget af det, vi ikke nåede dagen før.

Til frokost havde min bror og svigerinde booket bord hjemmefra. På en buffetrestaurant hvor vi var så heldige at få vores helt egen stue – af den fineste slags. Lidt fordele er der ved at rejse en stor flok på 8 😉
Der var både mad- og kagebuffet, så der blev smovset, så maverne var klar til endnu flere timers sjov.

Efter frokost gik vi over i den anden park, Walt Disney Studio, der ligger 5 minutters gang væk. En helt anden oplevelse, et helt andet univers.
Drengene fik prøvet lidt af hvert, mens jeg gik og nød omgivelserne og fik øje på lidt af hvert. Der er detaljer overalt…

Køerne til forlystelserne var mange steder 30-60 minutter, så det var ikke noget for L, men han synes også det var fint ‘bare’ at få lov at udforske området.
Han sad nødigt i klapvognen og ville helst gå uden at holde i hånd, så vi brugte virkelig meget energi på at holde øje med ham. Pyha, bare tanken om, at han skulle blive væk, kunne gøre mig fysisk dårlig.

Sidste på eftermiddagen gik vi tilbage til den anden park for at se Disney Paraden. En Disney-magisk oplevelse, hvor der virkelig er smæk på kostumer, biler og oplevelser. Drengene var temmelig optagede af det og L fik vinket til samtlige figurer 🙂

L fik kun sovet en tidlig middagslur i klapvognen, så ved aftensmadstid var han ved at være brugt. Min bror havde booket aftensmadsaftaler hjemmefra, da vi havde hørt, det kunne være svært at få plads ellers. Denne aften var der booket bord på en finere restaurant, hvor vi fik bord i en ‘stue’, hvor der i forvejen sad to familier.
L var træt og ikke i humør til at sidde og ‘spise fint’, så jeg gik i stedet tilbage på værelset med ham, med noget mad under armen. Det var meget bedre. Han nød lidt alenetid med sin mor og det gjorde jeg også 🙂 Efter to dage med fart over feltet, var det helt fint med lidt stilhed og tosomhed <3 Han livede op, fortalte masser af (volapyk)historier og fik bearbejdet nogle af de mange indtryk på den måde.
Bagefter gik han kold i tremmesengen på to minutter og da de to store kom hjem, sammen med resten af troppen, var der tid til at sige hej og godnat til dem og høre lidt om deres madoplevelse.

Kl. 22 gik de andre i parken for at se lysshow ved slottet, mens A og jeg blev på værelset hos L.
Vi havde aftalt at dele os op, så nogen kunne lytte efter L, mens andre var af sted til det og så bytte aftenen efter. Det var fedt, at hotellet lå midt i det hele, så der ikke var langt at gå, når dagen var ved at være slut og de sidste kræfter opbrugt 😉

Tænk engang, 2 dage midt i magien var allerede gået…. Godt vi havde et par dage mere 😉