Mine Netflix favoritter (til påskeferien) – hvad er dine?
Jeg mindes svagt, at der var engang hvor man, når man var syg, kunne putte sig under dynen og forsvinde ind i selvmedlidenhedsland, med en god film foran sig, til at fordrive tiden (og baktusserne) med. Det var før jeg blev mor…
Men i de her dage, hvor min krop arbejder hårdt på at bekæmpe feber og snot, tillader jeg mig at kaste mig på sofaen, så snart der er en ledig stund til det. Jeg er godt klar over, at min krop forsøger at sende mig et budskab. Men jeg er bare så dårlig til at sidde stille og lave ingenting. Så er det godt at Netflix findes, for der er faktisk serier der kan tryllebinde mig til en time eller to på langs (okay, måske har jeg patchwork i hånden imens, men jeg laver næsten ingenting) 😉
Om det er sygdom, påskeferie, hverdag, weekend eller noget helt femte, så er det faktisk meget rart at have en god serie eller film i baghånden, til lige at lade tankerne flyve til.
A og jeg har netop slugt de nye sæsoner af både Suits og House of Cards. Manner, det var to gode, nye sæsoner! De får hermed vores varmeste anbefalinger!
3. sæson af House of Cards var en anelse træg efter min mening, men det råder 4. sæson klart bod på! Må den næste sæson være lige på trapperne! (Ønske kan man vel altid..)
Drengene og jeg har grinet os igennem filmen Home / Hjem. Den er virkelig sød og ja – sjov! Og så har vi for nyligt genset Charlie og Chokoladefabrikken. Dén er altså også god!
Kung Fu Panda 3 går i biffen nu, så måske vi skal have set 2’eren så vi er up to date til en biotur…
Eller måske skal det næste, vi kaster os over, være Krummerne. Det kunne være sjovt at se den sammen med drengene og blive lidt nostalgisk undervejs 🙂
Men for at være ærlig, så kan udvalget på Netflix godt være lidt overvældende for mig, og jeg går derfor ofte efter nogle af de serier, som andre anbefaler. Men jeg skal også helst fanges indenfor det første afsnit eller to, ellers bliver jeg utålmodig og synes jeg spilder tiden…
På opfordring, forsøgte jeg mig med Breaking Bad og så de første par afsnit, men jeg kunne ikke forlige mig med den dystre stemning. Handlingen og temaet i serien virkede meget fjern for mig, så den måtte jeg droppe. Jeg er nok egentlig ikke så meget til ‘sådan noget med’ stoffer.
Jeg har hørt andre sige, at de havde svært ved House of Cards, fordi hovedpersonen snakker til skærmen/os. Det bliver nu mindre og mindre med tiden, og for mig gjorde det ikke noget. Sådan er smag jo forskellig, heldigvis 🙂
Derfor kan det selvfølgelig også være svært at komme med anbefalinger, men jeg vil alligevel komme med mine. Måske I er nogen derude der kan se et ‘mønster’ i det jeg synes om, som ligner jeres. Og så kan I måske sende nogle anbefalinger tilbage til mig? Jeg mangler nemlig noget nyt at kaste mig over.
Udover Harry Potter, er jeg ikke så meget til overnaturlige ting, og slet ikke sådan noget med vampyrer osv., så der er selvfølgelig nogle serier der er afskrevet på forhånd… Men mon ikke der er nogen af jer der har det sådan med f.eks. krimier?
Jeg har netop afsluttet 1. sæson af The Fall. Den er på sin vis ret så barsk, men historierne i den fanger mig og giver mig lyst til at se mere. Heldigvis er 2. sæson klar til mig. Med kun 6 afsnit pr. sæson, er den hurtigt set, når L sover 2-3 timers formiddagslur 🙂
Udover Suits og House of Cards, er nogle af mine helt klare favoritter:
Call the Midwife, Downton Abbey, Arne Dahl, Wallander, Broadchurch og Camilla Läckberg
Broen så jeg, da den gik i tv, men hvis du ikke har set den, kan den også klart anbefales!
Derudover har jeg blandt andet set Orange is the new black, Gossip girl, River og Lie to me
Også serier, der er værd at slå tiden ihjel med, hvis I spørger mig, men de har dog ikke fået mig helt så meget op at ringe, som dem ovenover.
Hvad ser I på Netflix for tiden? Måske det kan give inspiration til noget nye, vi skal kaste os over herhjemme…
Nogen der har set Rectify, Orphan Black eller Homeland? Tænker, om en af dem, kunne være det næste vi skulle kaste os over…?
Rigtig god tirsdag derude
Hvis I vil læse mine tidligere Netflix anbefalinger, kan I se mere hvis I klikker her
Hej Pernille.
Jeg kan vidt lide de samme serier som dig, men har stadig en del til gode. Breaking Bad og The Americans fængede mig overhovedet ikke og jeg opgav efter andet afsnit. Homeland må I se! Den og House of Cards synes jeg er de mest interessante. Jeg håber I vil synes I er godt underholdt når I ser Homeland. God fonøjelse.